سیتروئن C3-XR یک کراس اوور ساب کامپکت فرانسوی است که توسط شرکت سایپا - سیتروئن مونتاژ و در بازار ایران عرضه می شود.

سیتروئن C3-XR

به گزارش همشهری آنللاین، به نقل از عصر ایران، سیتروئن C3 یکی از محصولاتی بود که در دوره برجام با همکاری شرکت سیتروئن و سایپا در کارخانه کاشان سایپا سیترروئن تولید می شد که بعد ار بازگشت تحریم ها تولید این خودرو جذاب نیز متوقف شد حالا اما شرکت سایپا بنا دارد تا این خودرو را در قالب نوع کراس اوور با نام سیتروئن C3-XR به بازار عرضه کند و در همین راستا نیز نمونه اولیه تولید شده این خودرو به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو مشهد که در اواخر شهریور برگزار شده بود معرفی کرد.

آغاز فروش خودروی فرانسوی در سایپا + تصاویر

سیتروئن C3-XR در حقیقت یک کراس ساب کامپکت است که طی همکاری شرکت پژو سیتروئن و دانگ فنگ موتور چین بر اساس پلتفرم PS1 طراحی و تولید شده است. نمونه های اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده و در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ نمونه های فیس لیفت آن راهی بازار های جهانی شده است.

این خودرو چه در طراحی بیرونی و چه در طراحی داخل کابین آن چنان سبک طراحی به روزی را دنبال نمی کند اما سبک طراحی آن خصوصا در بخش طراحی بدنه منطقی است.

آغاز فروش خودروی فرانسوی در سایپا + تصاویر

در نمای جلو این خودرو به راحتی می توان سبک طراحی محصولات سیتروئن را مشاهده کرد به گونه ای که رگ و ریشه هایی از سبک طراحی سیتروئن C5 را در بخش جلو این خودرو می توان دید. یکی از مواردی که به طراحی نمای جلوی این خودرو کمک است، خطوط کرومی است که در این قسمت ها کار شده و از اطراف چراغ ها شروع شد و در نهایت لوگوی سیتروئن را تشکیل می دهند. جلو پنجره سیتروئن C3XR نیز طراحی بسیار خوبی داشته و چهره ای تهاجمی را به این خودرو داده است.

آغاز فروش خودروی فرانسوی در سایپا + تصاویر

نمای عقب این خودرو طراحی بسیار ساده دارد اما فرورفتگی های به کار رفته در بخش پایین در صندوق عقب و گلگیرها کمی چهره این بخش را عوض کرده اند. نکته دیگری که در این بخش می توان به آن توجه کرد فرم طراحی سپر عقب سیتروئن سی ۳ ایکس آر است که طراحی به نسبت اسپرتی دارد و طراحی قابل قبولی را به نمایش می گذارد.
مشخصات فنی سیتروئن C3XR
نیروی محرکه در سیتروئن C3-XR توسط یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ تامین می شود که این پیشرانه می تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. البته احتمال دارد که در آینده شرکت سایپا این خودرو را پیشرانه ME16 و جعبه دنده ۶ سرعته AT ساخت کمپانی DAE در بازار عرضه کند.

آغاز فروش خودروی فرانسوی در سایپا + تصاویر

آغاز فروش خودروی فرانسوی در سایپا + تصاویر

اولین محموله قطعات این خودرو سفارش گذاری شده و در راه حمل به ایران است و به زودی وارد کارخانه سایپاسیتروئن خواهد شد و بر این اساس در آذر ماه سال جاری، شاهد شروع تولید آزمایشی این خودرو، خواهیم بود و در بهمن ماه، با افزایش تدریجی سفارش گذاریهای انجام شده و رسیدن محموله های بعدی قطعات، شاهد ت فروش رسمی این خودرو توسط سایپا باشیم.

برنامه تولید این خودرو در سال جاری، ۲۰۰۰ دستگاه و برنامه سال بعد، حداقل ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود.

کد خبر 886683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha